Ännu en vecka har gått!!

Nu var de ett tag sen sist...fullt upp som vanligt =) så vad har hänt sen senast?? Jo förra helgen hade vi middagsbesök av Johan och Anneli med barn..tyvärr hade båda våra barn över 39,5 i feber förra lördagen så de var ju mindre roligt!! men med lite alvedon funkar ju allt...sen tror jag att deras barn klarade sig utan att åka dit..så de var ju tur. Vi skulle egentligen även träffa Marres familj förra helgen, men att ge sig i väg till k-fors med 2 sjuka barn var ingen alternativ. Hoppas verkligen vi kan få ihop en träff framöver istället!!
 
Ebba började på gympa förra onsdagen =) jag var lite osäker på om hon skulle våga eftersom föräldrarna inte fick vara med. Som tur var skulle Vilma gå i samma grupp så hon hängde på henne utan problem =) jag och Anneli satt och softade medans brudarna gympade!! I övrigt var veckan rätt seg och jag kände mig inte i topp form..haft problem med nackspärr till och från i flera veckor. I helgen som va jobbade jag och Danne var ledig med barnen. Vi hade myskväll både fredag och lördag kväll..sen avslutade vi även söndagen med en myskväll =)  blir lätt lite fler myskvällar under hösten/vintern.
 
Ebba idag i lekparken
 
Igår jobbade jag och de är ju alltid lika kul. Danne har fm veckan..bläää så trist!! Jag har varit ledig idag med barnen..vi har storstädat, besök Barnens hus för att Ebba skulle göra en önskelista till 4års dagen. Sen tog vi en lång prommis med vagnen i 1,5 timme. Vet inte om jag berättat att Lilla T har börjat prata mera =) han kan säga tex. Elska mamma =) myse mamma å lutar pannan i mot min =) annan macka mamma =) Sen har Ebba kommit på att de här med att bajsa på toan inte alls är läskigt längre..Ebba har ju varit utan blöja sen hon var lite över 3år, men har vägrat att bajsa på toan...mitt mål var att vi skulle försöka övervinna den grejen innan hon skulle fylla 4år. Så sen ca 1 vecka sen så lyckades vi =) enda grejen nu är att Ebbis är så stolt att hon lyckats så nu bajsar hon nästan vi varje toa besök =) i lördags kom vi upp i 7 gånger på en dag =) kanske inte så normalt, men jag kan tänka mig att hon varit rätt förstoppad och gått och hållit sig rätt mycke!! så framöver tror jag vi kommer ha en mycke gladare tjej som slipper ont i magen =)
 
 

 
Ebba och Saga (grann flickan) dom funkar jätte bra tillsammans nu =)
Imorgon ska jag och barnen vara lediga igen...vet inte vad vi ska hitta på??? vi är även ledig till helgen, men Danne jobbar...hade lust att hitta på något skoj..typ åka och hälsa på nån med barnen?? Ebba sa senast idag att hon saknar Tillan så mycke!! eller gå på fest?? men på den punkten är de svårt att hitta sällskap..inte så många runt om mig som är sugen eller kan dricka just nu!! Börjar verkligen sakna min Malin.B..hon var alltid på de mesta =) och hade lättare att komma ifrån eftersom hon inte har barn. Så jag saknar våra galna upptåg...hoppas hon kommer hem närmare jul så vi kan hitta på något skoj =) jag blir ju lätt annars lite uttråkad om vardagen blir för trist. De bästa av allt är ju familjen =) men ibland är de roligt att bara vara Hanna för en stund med mina kära  vänner, dricka lite vin, prata skräp...skratta å bara vara =) de bästa är att blanda familjelivet med lite egentid nån gång i månaden =)
 
Ebba kom på den smarta ideèn ikväll att lillebror kan ju börja sova i hennes säng =) men efter att jag berättade att han kan vakna lite då och då ibland på natten..så ville hon gärna lämna tillbaka honom igen =)
 
 


Kommentarer
Lotta

Halloj Hannis! Hörde att ni var sugen att komma ner till svall i helgen. Jag/vi har inga direkta planer ( förutom D:s jour då rå ) men hör av dig om det blir att ni åker. Det vore kul att ses, Tilli skulle bli döglad :) hälsa Danne & gullungarna era :D

2012-09-20 @ 20:12:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0