Allt å inget...

Oj visste inte ens vad jag skulle använda mig av för rubrik eftersom de var tusen år sen jag bloggade sist =) vet inte ens vad jag ska börja med att berätta!!
 
Har i alla fall varit på dop för många veckor sen och de var min kusin Fridas barn Alfred som döptes. Han skötte sig jätte bra, och de var trevligt att träffa familjen/släkten väldigt lyckad dag=) mumsigt fika bjöds de också på!!
 
 
 
Så var har mer hänt?? Har varit ut en helg med Mallan B då hon var hemma på sportlovet från sina studier och jag träffade även min gamla vänner från K-fors som var uppe den helgen för lite partaj. En rolig lördag helt enkelt och en lyckad kväll.
 
Veckan efter de så åkte barnen på värsta magsjukan :( usch å blää....jag själv har ju inte haft magsjuka sen jag var ca 13år så jag brukar som tro att jag är imun mot magsjuka!! men ack så fel jag hade...jag åkte dit värre än alla dom andra här hemma och de var nog inte dom bästa dygnen jag gått igenom om vi säger så!!! men som tur är så går de över rätt fort =)
 
För 2 veckor sen så var vi även och firade Mallan och Eas son Neo som fyllde 3år =)
Deras dotter Nova =) så gullipluttig liten sessa =) vet inte om jag ens har hunnit nämna henne på bloggen tidigare =) hon är nu ca 2 månader =)
 
Har även gjort ett litet byte på Ebbas och Theos efternamn så nu heter dom Karlsen istället för Johansson. Nån gång ska vi förhoppningsvis gifta oss...men bröllop är inte gratis och jag har alltid drömt om hur jag vill att mitt bröllop ska vara...så vi väntar tills den dagen då man kanske kan få uppfylla sina drömmar =) och göra de till verklighet.
 
Förra helgen var de påsk och hela min familj hade samlats i Norrfälla. Så jag och barnen åkte dit för att umgås och mysa även min lillebror var hemma från Sthlm. Danne jobbade tyvärr hela påsken och de gjorde jag också..så jag pendlade i mellan. Känner mig glad att jag åkte dit och umgicks tillsammans med familjen hela påsken =)
 
 
I helgen var de egentligen tänkt att jag skulle åka till Kattis i sthlm men eftersom de var påsk vecka blev tågresan svindyr. Så då bestämde att vi skulle skjuta upp resan till maj istället. Sen var de en tuff arbetsvecka så jag var inte direkt super taggad för att åka heller...men jag ser verkligen fram i mot när jag ska åka dit i Maj istället!!
 
 
På påskveckan öppnade Ö-viks nya lekland och jag och barnen åkte självklart på invigningen..tyvärr slutade de roliga redan efter 20minuter då Ebba gjorde illa sig rejält i rutchbanan. Så Ebba har nu mera världens största blåöga som vägrar vilja ge med sig....jo de är väl kanske pyttelite bättre men de ser inte speciellt roligt ute...bilden kan nog tala för sig själv som ni ser??
 
 
Jag och Anneli ringde på en annons förra veckan om små shettisponnys som dom ville ha hjälp med som pyssel, ridning och mockning. Så i fredags åkte vi dit för första besöket med våra döttrar och dom tyckte de var jätte kul =) även jag tyckte att de var jätte mysigt =)
 
Finns de någonting som jag tänker på varje dag i mitt liv och som jag saknar varje sekund så är de hästlivet. Har nog aldrig förut kunna sätta fingret på vad som saknas i mitt liv?? men nu vet jag precis varför livet känns så tomt ibland..för mig har hästarna varit en väldigt stor del av mig och när jag är i den miljö så känner jag mig hel inombords. Hästar ger mig ett lugn och jag känner mig fri och lycklig på hästryggen. Hade önskat att möjlighet till att ha egen häst skulle finnas igen...men när man bor i en större stad än K-fors så kostar de mycke mera när de gäller stallhyra. Jag vet att de finns platser kvar i ridgrupper på ridskolan, men för mig är inte de samma sak. Jag vill åt de vardagliga, som att mocka, mysa, träna för tränare och bara kunna göra som jag själv vill =)
 
På nåt sätt och nån gång i livet så ska jag i alla fall försöka ta upp mitt hästliv igen...för de är en del av Hanna. Så länge får jag försöka nöja mig med ponnymys ;) Jag har som sagt funderat mycket över min ögonsten Camido sen jag sålde honom sommaren 2003 och jag har äntligen hittat åt honom i södra sverige genom att googlat hans namn =) Känns så otroligt skönt att få veta att han har de jätte bra och att han fortfarande lever...jag hoppas att jag nån gång i framtiden får träffa honom igen. Men de känns så skönt i hjärtat att få veta att han har de bra....har alltid känt att jag svek honom då jag var tvungen att sälja honom.
 
Finaste Camido
 
Tjejerna i ponny stallet
 
 
 
Så vad händer annars i veckan?? Jag har jobbat idag men är nu ledig tis-ons-tors men har massa saker planerat.
Tis- klippning Theo och ponnyshästar med Anneli och Wilma
Ons- ???
Tors- Ta bort födelsemärke
Fre- Jobb
Lör- Jobb och sen ska troligen Carro och Troy komma och ha lördagsmys med mig och barnen
Sön- jobb
 
Måste ju även passa på att tipsa lite om mitt favvo ämnen smink/hudvård =) testade Glamglow masken på mig och Danne igår Wow den var super =) sen har jag testat Clarins Beauty flash balm "askunge kräm" slätar ut huden och alla trötthets tecken förvinner och makeupen sitter hela dagen..den får toppbetyg av mig +++++
Titta hur söt min lilleplutt är...i Glamglow masken ;)
 
 
 
Måste ju även berätta att Dannes närmaste vän Patrik och hans tjej Carro har änligen fått träffa sin son Troy som föddes för 2 veckor sen =) en liten prins med världens gulligaste hår och helt perfekt =) stort grattis till deras underverk
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0