Nytt år nya tag

Jaha så nu var de visst 2014 redan =) tänk vad åren flyger iväg!! Har tyvärr inte gjort någon uppdateringen på länge..har haft rätt fullt upp med studier och jobb. Sen har jag kanske inte varit på topp i mitt humör sen Bobby lämnade oss...jag tänker på honom var och varannan sekund av mitt dygn och jag saknar honom så otroligt mycket. Ska jag vara helt ärlig trodde jag faktiskt att tiden skulle läka såren och att varje dag skulle bli enklare och enklare...men jag ska helt ärligt säga att de fortfarande inte känns ett dugg bättre och de är nog pga att han var en stor del av mitt liv och den jag blivit i vuxen ålder. Han var även med i starten av mitt och Daniels förhållande och blev även en viktig del i de. Man kan nog säga att man förstår inte hur mycket någon har betytt förrän den är borta ur ens liv...man ska ta vara på alla man älskar varje dag som om de vore den sista..glöm inte de!! Tyvärr tog jag honom allt för ofta förgivet och de plågar mitt samvete dagligen...
 
 
 
De har ju som sagt rullat på här hemma sen han lämnade oss för snart 2,5månad sen och vi har tom. hunnit haft en hundvalp på besök. De finns många anledningar till att vi lämnade tillbaka honom...tänker inte ta upp alla...men vi kände oss inte mogen efter sorgen med Bobby och den andra huvudsakliga anledningen tänker jag inte ta upp dela här i bloggen. Vi har absolut inte släppt tanken till en framtida hund utan håller öron och ögon öppna om de dyker upp något intressant.
 
Vi tycker att någonting saknas här hemma...jag saknar att ha en mortions kompis..jag tar mig inte ens ut på prommenad längre känns bara ensamt. Jag saknar även de där tuss ljuden och tryggheten nedanför sängkanten..den där viftande svansen när man kommer hem på lunch och fotvärmaren framför tvn. Nä för oss är de en alldeles för viktig del för att vara utan....men vi söker en vuxen hund som är väldresserad och några år gammal...och rasen som är intressant är Finsk Lapphund. Vi får se när den nya familjemedlemen dyker upp..om de blir om en månad eller 5 år de får vi helt enkelt se =) Vuxna Finska Lappisar är väldigt svår att få tag i.!! En hund är den sista pusselbiten i vår familj och vi tänker söka tills den rätta dyker upp!! Jag har inga problem med att man blir bunden som hundägare för den kärlek och värme ett husdjur ger betyder så mycket mera...djur har allltid varit en viktig del i mitt liv sen jag var 6år när jag började med hästlivet. Relationen till ett djur är väldigt okomplicerad och kärleksfull och viktig för mig!!
 
Nu ska jag istället gå vidare till andra saker som händer i livet och som jag kanske inte skrivit om tidigare så har jag börjat studera till Inköpare. Jag har precis avslutat första terminen av 4 och fick idag veta att jag klarat sista kursen och tentan på terminen =) Jag är så sjukt stolt över mig själv att jag klarat att ta mig igenom en termin utan en enda omtenta och klarat varje kurs =) jag behövde ta mig över första steget och de har stärkt mitt självförtroende väldigt mycket. Jag har aldrig trott på mig själv förut men har nu insett att jag kan bli de jag vill bli finns ingen som kan hindra en från sina drömmar =) Jag kan som alla andra och den känslan är helt magisk!! jag behövde en nystart i livet och detta är början på något riktigt bra...jag hoppas de kommer leda mig till ett bra jobb med bra lön som gör att jag kan stå på egna ben!! Nu ska jag kämpa vidare på ytterligare en termin och jag har bara ett mål och de är att klara ännu ett steg mot en ljusare framtid.
 
 
 
Så vad händer framöver...jo den 25/1 ska vi ha barnvakt för lite egentid och energi påfyllning. I februari hoppas jag på att kunna få gå på Mello delfinal i Övik och i slutet på mars blir de en fjällen resa till Åre med Brors familj. Som student får man leva lite enklare och billigare men man måste ändå försöka få in några roligare aktiviteter för att höja vardagslivet =) I övrigt händer de inte så mycket förutom att jag har väldigt mycket att läsa i juridik kursen de kommande 5 veckorna!!!
 
 
Fortsättning följer...ska inspirera er med lite Ekologiska hudvårds tips framöver...jag älskar eko både då de gäller mat och produkter!! och jag lovar de behöver inte vara dyrare..tex köper jag schampo på Coop ekologsikt för ca 20kr...så ni ser Eko behöver inte vara dyrt ;)
 
 
Ebbas ridskola går jätte bra nu rider hon tom. själv på varje lektion. Travar för fullt och rider över bommar..ja hon är verkligen jätte duktig =) super stolt som mamma men lite orolig i mammahjärtat att hon ska ramla av ;)
Vi hörs framöver...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0