Vabb vabb, höstblåsor och partaj

Jaha nu är denna vecka slut..här hemma har de vabbats sen i tisdags och veckan som kommer lär ju se likadan ut. I fredags ville varken jag eller danne vabba, men tillslut var de Danne som fick ta de =) om man säger så här så har de inte varit mycke annat än vabb här hemma den senaste månaden. Ebba och Theo har varit på dagis ungefär 1 vecka av 4. Först i början på veckan blir de ena sjuk och sen avslutar vi alltid vecka med att den andra åker dit..men efter de här så borde vi ha gjort bort en hel del höst infektioner =)
 
Ebba är på bättringsvägen efter 7dagar..feberfri och blåsorna har torkat och håller på falla bort. Theo åkte dit i torsdags kväll och blåsorna kom ca 1 dygn senare. Han har fått mycket mera i ansiktet än Ebba Hon hade bara 1 blåsa i ansiktet. Danne åkte i alla fall in med barnen till doktor i fredags eftersom de kan vara bra att veta om de är svinkoppor eller höstblåsor? Doktor var iaf 99% säker att de var höstblåsor eftersom dom först fick feber 1-2dygn och sen blossade de upp massor med blåsor på kroppen samtidigt. Svinkoppor brukar ju sprida sig eftersom och man får sällan feber. Sen kunde man se de typiska för höstblåsor i händerna på Ebba enligt läkaren eftersom de fanns underliggande prickar i handflator och under fötterna. Ebba har dock inte haft blåsor vid munnen eller i munnen. Theo har väldigt mycke blåsor runt munnen men även på övriga kroppen.
 
Jag träffade även en mamma från Ebbas avdelning i fredags, och även hon hade varit osäker på om de var svinkoppor eller höstblåsor?? För dom hade de startat på samma sätt med feber 1 dygn sen blåsor, men hennes son fick bara i ansiktet runt munnen. Blåsorna kliar inte heller så med största sannolikhet så är de höstblåsor som går just nu.
 
Mammas lill Hjärta
 
 
I lördags så åkte jag på överaskningsfest för Jens "Bysse" byström i Älandsbro. Jag och jens har känt varandra sen lekis och vi har varit väldigt nära vänner under många år. Efter gymnasiet så tappade man väl kontakten när man flyttade åt oilka håll. Men ändå fast man haft så lite kontakt under så många år så känns de ändå som att de vore igår när man ses =) Jens har ju även familj idag så man är verkligen på samma plan i livet och jag hoppas att vi framöver komma kunna ses lite oftare med familjerna =) Träffade även massa andra K-fors bor där och mina gamla fina Marre &  Lars med tjejer var där. Sen fick jag även med mig min gamla vän Andreas "Könis" och de var verkligen jätte roligt =) jag, jens och Andreas uppgicks väldigt mycke under gymnasie tiden.  Även Andreas har ju familj idag, och de var riktigt roligt att träffa alla igen. Andreas med familj bor i Ullånger så dom ska jag verkligen titta in till någon dag framöver då man passerar =) tyvärr hade jag glömt kameran hemma igår men tog lite dåliga bilder med mobilen. Danne var super gullig och hämtade mig på natten i Ullånger..gult värt att vakna upp i egen säng =)
 
Jag och Andreas
 Rasmus och Jens storebror
 Jens gulliga tjej Natalie
Födelsedags barnet Bysse och Andreas
Gänget från förr =)
 
 
Idag har jag och min älskade familj haft mys/softar söndag. Sovmorgon, ute bus på baksidan och åkt pulka, spelat sällskapsspel med Ebbis. Sen blev de pizza till middag och jag och Danne avslutade kvällen med Solsidan =) Imorgon ska jag vabba och Danne ska jobba fm hela veckan. Jag är ledig fram till torsdag och fredag Vi får helt enkelt se om de blir mera vabb i slutet av veckan beroende på hur blåsorna läker på Theo. Ebba skulle kunna gå på dagis igen troligen från tisdag.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0