Till minne av Bobby



Nu tänker jag lägga in ett inlägg som jag tänker tillägna min bästa vän Bobby. Det är med stor sorg som vår älskade hund lämnade oss den 8 nov kl 13.30 Troligen 15 år gammal. bobby kom till mig den 19 maj 2002. Jag minns den där lilla glada tussbollen som hoppade ur buren på Arlanda ❤ första tiden jag hade honom var en tuff period... Bobby var en väldig vänlig och glad prick men samtidigt väldigt rädd och osäker med tanke på hans bakgrund. I augusti 2002 flyttade jag och Bobby till H-sand och det var det bästa vi gjorde :) Bobby blev tryggare och det blev jag och Bobby mot världen. Utan honom hade jag aldrig klarat att bo själv...han betydde allt för mig och sov alltid i sängen bredvid mig... Han fick mig att känna mig trygg i ensamheten. Gick igenom en jobbig seperation i samband med flytten men Bobby stärkte mig till att gå vidare ❤ senare kom ju även Daniel in i våra liv...jag minns att Bobban tyckte de var lite jobbigt men accepterade Daniel med tiden :) sommaren 2003 flyttade jag och Bobby upp till Ö-vik och Daniel blev en vardag i våra liv och det funkade perfekt. Åren gick och under dessa år har Bobban haft en del hundkompisar...Albin var först ut och flyttade in 2004 men han sålde vi vidare 2005 eftersom han var aggressiv mot barn. Sen kom Zimbà 2006 men han passade verkligen inte in i vår familj och flyttade ut lika fort. Sen skaffade vi Astor 2006 som blev Bobbys bästis och dom hade många roliga upptåg under årens gång :) 



2008 föddes vår fina Ebba och tiden för hundarna blev mindre...och vi bestämde oss för att sälja Astor i slutet på 2008 eftersom tiden till 2 hundar inte räckte till och jag litade inte till hundra % på honom om jag hade Ebba på golvet. Jag vet att det blev en jobbig omställning för Bobby under dessa år mellan 2009-2011 först försvann Astor, mindre tid eftersom barnen tog mera fokus och orken räckte inte till här hemma. Något som nu i efterhand plågar min samvete...jag vill verkligen att han ska förstå att han fortfarande betydde lika mycket och jag önskar att jag sagt de oftare. Han var så otroligt fin hund med ett hjärta av guld och som alltid anpassade sig efter våra behov och krävde inte mer än att få vara med...han tog i mot våra barn med glädje och skulle aldrig någonsin gjort dom något illa. 


Under året 2012 fram till nov bodde Bobby hos mina föräldrar och jag tror han tyckte att det var himmelriket att få hundra % fokus och lugn och ro :)  Visst önskar jag nu i efterhand att jag att haft mera tid till honom under dom sista åren...men tyvärr torg barnen min ork och energi under åren 2009-2012. Jag är ändå väldigt glad att jag fick ett år till med honom här hemma, hela hösten har jag och Bobby tagit 1 timmes pommis runt bonäset varje kväll och jag är oerhört tacksam för att vi fick den tiden tillsammans. Bobby har även varit min fotvärmare framöver tv varje kväll och en otroligt trygghet för mig när Daniel jobbar natt...jag kände mig trygg när jag hörde han andas nedanför sängkanten ❤ jag saknar han så det gör ont i hjärtat och funderar på om saknaden någonsin kommer gå över? 


Jag är så glad för alla fina minnen vi fick tillsammans och han kommer alltid ha den finaste platsen i mitt hjärta. Jag har känt under hela det här året speciellt efter sommaren att tiden vart mycket bättre till Bobby nu när barnen blivit lite större, och hade jag fått önskat skulle han få ha funnit bland oss lite längre. Även Ebba hade väldigt nära relation till honom och hon har haft jobbigt med omställningen att han inte finns i bland oss längre. 


Jag vet inte vad det var som fick mig att ta besluten natten mot den 8 nov, men jag vaknade kl 2.30 och fick en känsla av att något var fel. Jag klev upp och hittade Bobby ute i hallen,han hade kräks flera gånger och kollade på mig med sorgsna ögon. Jag satt mig ner bredvid honom och torkade upp och min känsla är vi kollade på varandra och att vi gör nån slags överenskommelse att nu är tiden inne. Jag låg vaken flera timmar och funderade och min magkänsla sa mig att idag är dagen vi ska ta bort Bobby. De första jag sa när Daniel vaknade var att i dag är dagen då vi ska ta bort Bobby. Jag ringde och pratade med veterinären och vi pratade igenom proverna vi gjorde för ca 2 veckor sen som inte kommit tillbaka...på röntgen såg hans hjärta förstorat ut och även lungorna men dom kunde inte säga om kräkningarna som pågått sen i somras berodde på de? Vi kom ändå fram till att Bobby mår inte bra och hans dåliga lever skulle inte klara medicinering. Vi tog beslutet att det bästa för Bobby var att få somna in ❤ och den 8 nov kl 13.30 lämnade finaste Bobby oss. Så här i efterhand känns det inte ens som att det var jag som tog beslutet...jag brukar behöva tid på mig för att fatta beslut, men jag kan inte förstå vart den här styrkan kom ifrån och vem som sa till mig att det här är den dagen!


Jag kunde inte ens innan förstå hur det skulle kännas...och det har varit några tunga veckor och jag har varit väldigt ofokuserad och ledsen. Tomheten går inte ens att beskriva med ord och den ständiga oros känslan i magen...dom där tassljuden efter sig..eller dammsugaren som städade upp under middagsbordet...fotvärmaren vid tv, någon som glatt möter en vid dörren...ja i stort sätt allt påminner om honom. Jag har under dessa veckor tänkt på honom var och varanna minut....och saknaden är i total. Kommer aldrig finnas en hund som Bobby igen och jag är tacksam för dom åren du gav oss tillsammans. En väldigt viktig pusselbit i vår familj saknas...många säger att man går vidare med tiden men för mig kommer det ta tid...älskar dig finaste Bobby. Jag vet att vi kommer skaffa hund men aldrig för att ersätta Bobby...utan för att djur för mig betyder jätte mycket för att känna mig lugn inombords...jag känner mig trygg och vänskapen till ett djur är så okomplicerat och du behöver inte vara nån speciell för dom älskar dig för den du är ❤ den framtida familjemedlemmen kommer aldrig vara en Bobby för han var unik, men förhoppningsvis finns det en annan individ som kan fylla mitt liv med något annat. Tack för de fantastiska åren vi fick tillsammans med dig Bobby och jag vet att du gjort ett väldigt fint intryck på många nära och kära runt omkring oss ❤ vi älskar dig BOBBY❤





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0