Förkyld

 
Nu har årets förkylning anlänt för mig..den brukar dyka upp varje år till början på december. Ifjol kunde jag inte prata vid lucia och de är tveksamt hur många dagar till jag kommer ha någon röst. Halsen värker, hosta, bihålerna och öronen värker. Idag har jag som tur var varit ledig, och har mesta dels legat i sängen och laddat batterierna inför mina sista 2 arbetsdagar denna vecka. Danne tjatade tillslut upp mig ur sängen för att vi skulle advents städa och fixa här hemma, och jag har tom. lyckats gjort bort lussebaket med 4 plåtar katter =) så nu är väl första advent räddad. Ihelgen har jag fått ledigt och de känns så härligt att få ännu en helg tillsammans med familjen. Missar dock fredagsmyset eftersom jag jobbar kväll och är inte hemma förrän runt 20. På söndag ska vi hela familjen gå på skyltsöndag.
 
Theo i dagens "POP outfit". Jag köper just storlek 104 och då kan bägge två använda kläderna. Enda problemet är när bägge två bråkar om samma set..eftersom dom har sina egna favoriter =) och att dom inte kan ärva av varandra. Just nu finns de många såna här set inne i buiken och dom är otroligt fina i härliga mönster, färger och mjuka och sköna.
Nu är jag nog lite less på dig  =)
 
Förra helgen blev rätt intensiv med Danne som jobbade natt och jag dag. Lite sömn och 2 uttråkade barn är ingen bra grej =) som tur var kom mamma och pappa hit en sväng på lördag så Danne fick sova ut lite. Skattade så jag höll på dö i söndags morse då jag var ut och rastade Bobban runt kvarteret....när jag är bakom grannens hus hör jag två välbekanta röster som ropar -mammma maaammma!! går inte direkt att ta miste på vilka de var =) när jag kommer ut på vägen möts jag av Ebba och Theo i gummistövlar, pyjamas och mössorna på sned så kommer dom gående hand i hand. Så sjukt gulligt och jag kunde inte hålla mig för skratt =) jag -sa ju att jag bara skulle springa ut med Bobban en snabbis =) Ebba- vi skulle ju bara titta vad du gjorde =) jaha då förstår jag =)
Ebba och jag hade super duper myskväll på lördag kväll då lilla T sov och Danne jobbade natt...
 
Bilder från kvällen här har Ebba på sig sin nya pyjamas från Polarn o Pyret. Varför inte köpa en pyjamas i julklapp?? =) kolla in era egna favoriter i butiken =)
 
 
Ebba valde middag Pannkaka så klart =) lite sylt runt munnen bjuder vi på ;)
 
I övrigt har de som vanligt inte hänt så mycket här hemma. Danne är ledig och jag har jobbat. Barnen var på dagis i tisdags och ska dit torsdag och fredag. Ebba leker med Saga varje kväll och denna vecka har dom varit extra super taggade inför julen. Igår var dom ute och tittade in alla julgranar som grannarna satt upp :) sen sjöng dom julsånger för mig hela kvällen.
 
Ebba berättade härrom dagen att hon minsann skulle vara lucia i år på dagis och då sa jag men ska inte du vara tomte?? ( vi har ju kvar hennes tomte dräckt som passar från i fjol..så de vore ju väldigt enkelt och bra=) -Men mamma de har jag redan varit en gång =) Lucia ska jag vara =) Danne har också försökt påverka henne men hon verkar ha bestämt sig och de verkar viktigt för henne..så i år ska hon självklart få vara lucia =) Känns som Ebba blivit så stor helt plötsligt...
 
Måste ju även passa på att tipsa er om bästa hårprodukterna jag använt...kevin murphy!! helt grymma produkter...har länge velat testa och när mitt schampo och balsam tog slut denna månad så bestämde jag mig för att äntligen testa. Finns på kampanj nu på Attityd...
 
 
Har även köpt ny ögonkräm och conceler för ett tag sen...mycket bra för mörka ringar och påsar under ögonen.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0