Ebba 4 år

I tisdags fyllde våran lill sessa 4 år =) tänk vad tiden går fort...kan inte fatta att de redan var 4 år sen hon föddes..minns ju dagen som om de vore igår =) Vi firade Ebba i lördags och mina föräldrar kom på dagen och fikade. På eftermiddagen kom Dannes syster Annicas familj och vi beställde pizza, fikade, barnen busade i flera timmar och Danne och Patrik såg hockeyn. Dagen blev iaf kanon och Ebba var nöjd och glad =) På söndagen hade vi bjudit hem Neos, Meyas och Vilmas familj. Neo och Meyas kunde tyvärr inte komma pga sjukdom... Vilmas vet jag faktiskt inte varför dom inte kunde komma. Saga kom i alla fall på söndag förmiddag och uppvaktade Ebba.
 
 
 
 
 
Neo och Meya skulle komma nu i veckan istället, men våran vecka här hemma har de bara vabbats. Först blev Ebba sjuk på söndag kväll och sen var dom bägge friska på onsdag och igår blev Lilla T sjuk. Danne vabbade måndag, tisdag och idag ska jag vabba halvdag och ska börja jobba vid 16.
 
 
 
Ebba fick lite allt möjligt i present 2 bratz dockor som var döö coola rockiga:) sen har hon fått vinteroverall, jacka+mössa, fiskspel, pengar och en Nintendo ds enhet med ett spel super mario. Spelet var dock för svårt och hon tyckte inte alls de var kul...men efter ha läst runt lite på internet så fick jag ett tips om att "little petshop spel" skulle vara roligt för hennes ålder. Så igår gick jag förbi spelbutiken istan och kollade om spelet fanns...och de fanns inte hemma enligt säljarens dator. Av en slump innan jag gick ut så tittade jag igenom hyllan med alla begagnade spel...och där fann jag ett Little petshop spel för en hundra lapp =) så de var tur!! Kan säga att de spelet gick verkligen hem hos Ebba...hon har varit klistrad vid sitt nindendo ds sen igår em. Så framöver får vi fylla på med lite liknande spel...såg att de finns djurspel där man tar hand om ett djur de kanske skulle kunna vara något. De roliga är att både jag och Danne tycker att de är minst lika kul som Ebba att spela på de där spelet...men vi kör super mario =)
 
 
I övrigt har de jobbats för fullt hela veckan...och jag börjar bli sjukt less på att inte ha någon bil...eller rättare sagt börjar bli sjukt irriterad....missa bussen, vänta å vänta på nästa, upptäcker att grädden är slut till såsen, storhandla i spöregn med vagnarna...busschaffören som kör som ett tok!! ja vad mer....som tur är ska vi försöka hinna hämta en hyrbil idag..för jag står inte ut att inte ha nån bil. Mitt humör börjar gå i botten..visst är de bekvämt att åka kollektivt ibland men inte varje dag. Tex. i onsdags då jag hade ledig dag med barnen så åkte vi buss in till stan för att göra några ärenden....sen missade vi bussen hem så de slutade med att jag vi gick hela vägen hem...höll på döö innan vi var hemma..dra 50kg så långt är ju som värsta träningspasset. Väl hemma igen så kan man med gott samvete äta en chokladboll extra ;)
 
 
Ihelgen ska jag och Danne jobba dubbelt..en jobbar dag och den andre natt...så de blir en tuff helg!! men de är de värt om man får loss en ledig helg tillsammans framöver. Hade önskat att vi hade kunnat åka till Lugnvik ihelgen och uppvakta Erik och Fridas lilla nykomling Alfred...men jag hoppas verkligen att veckan som kommer ska hitta en möjlighet att träffa dom =) skäms för att de tagit sååå lång tid...eftersom Alfred snart är 2 månader.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0