Ananaspaj

Här kommer ett rikigt favvo recept på en super god efterrätts paj som jag fick av min vän Sandra i Gävle. Så nu hade min morbrors fru Lena en önskan om att jag skulle lägga ut de här på bloggen :) så här kommer de...

Pajdeg
150 gram  margarin
1 dl  strösocker
3 dl  vetemjöl
1 tsk  bakpulver
Fyllning
1 st  ägg
2 dl  creme fraiche
1 dl  strösocker
1 tsk  vaniljsocker
500 gram  avrunnen ananas Krossad brukar ta icas den är inte riktigt på 500g men funkar perfekt!! 

  • 1. Rör ihop pajdegen till en smulig massa.
  • 2. Tryck ut den i pajformen.
  • 3. Blanda ihop fyllningen o. häll den i pajformen.
  • 4. Grädda mitt i ugnen i ca 40 minuter, i 175 gradig ugn.
  • "Viktigt glöm inte att pressa ut vätskan ur ananasen i ett durkslag"

    Super god till vaniljglass eller vaniljvisp men jag brukar blanda bägge så blir de ännu godare :)

    Jag ska försöka få ut ett blogg inlägg om Ebbas kalashelg imorgon..blev en kanon helg med familj och vänner och Ebbis fick så mycket fina presenter!!



    Kommentarer


    Kommentera inlägget här:


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0