URK!!

Mina senaste inlägg har inte direkt varit positiva och de kommer inte denna blogg heller bli...den här veckan har verkligen inte varit i de bästa laget!! som ni vet åkte Theo dit på magsjuka förra lördagen och sen Ebba i tisdags sen blev Danne sjuk i onsdags...och jag har jobbat hela veckan och sen haft hand om 3 sjuklingar här hemma..som tur är har jag inte åkt dit själv ännu!!



Så jag måste erkänna att veckan varit tuff...men i torsdags och fredags hade bara Ebba diarre så då kändes som de gick mot ljusare tider och vi hade stora förhoppningar på att vi skulle få en bra helg tillsammans och kunna hitta på något roligt. Så blev inte planerna eftersom Ebba började lördagen med att spy ner hela våran säng så jag kan inte säga annat än JIPPI!! följer oturen oss eller? vad har vi gjort som ingen annan gör?? normala familjer som åker på magsjuka är friska inom nån dag, men inte vi utan får istället räkna med minst 8dagar å vem vet då detta vänder?? sist Ebba var magsjuk var hon sjuk 10dagar!!nä så jag erkänner jag är sååå less på detta... vi hade verkligen behövt den här lördagen till något roligt och vi hade sett fram i mot att träffa familjen Nyberg/Skur för en myslördag med mat och grejer och Ebba och Wilma skulle få leka och ha roligt!! i stället sitter vi nu inlåsta här hemma hela familjen och har Disney films race..nog för att de funkar men å så mycket bättre denna dagen hade kunnat bli!! Theo har inte magsjuka just nu men han har istället världens förkylning med värsta hostan som gör att han hostar så han spyr på nätterna...

Jag vet inte varför allt känns som himla jobbigt just nu...och att allt går i mot oss just nu. De är inte bara de här utan detta fick nog bara allt att rinna över!! man får alltid den bilden av att alla andra har de så mycket lättare och bättre..eller är de så att de bara är jag som vågar vara ärlig och säga att just nu är de inte rosen rött?? ja vet inte men man får väl hoppas att alla andra ljuger och att allt inte är så perfekt!!

För här hemma funkar inget just nu för allt blev kaos sen jag började jobba. Theo har sån seperationsångest från mig så de enda jag får göra då jag är hemma är att bära, bära och krama lilleman och han vägrar göra någonting utan mig. Å de är tok omöjligt att få han att sova på kvällarna då jag kommit hem från jobbet...ofta somnar han inte förrän 23-23,30 i min famn i våran säng och sen kan inte jag röra mig en millimeter för då vaknar han och blir jätte ledsen..så jag halvsitter och sover på nätterna och kan verkligen inte slappna av. Min sömnnivå ligger just nu på minus och sömn behöver man ju för att må bra annars påverkas ju allt humör, hälsa och välmående. Sen påverkas ju även Ebba av den dåliga situationen här hemma och hon blir också orolig och får svårt att sova och kommer inte till ro..så allt med sömn och rutiner har vänts upp och ned och jag vet inte hur vi ska hitta tillbaka till rätt balans igen!!

Sen har de väl tagit mycket ork av mig att börja jobba då jag fokuserar så mycket på att göra bra ifrån mig och då ger man så mycket av sig själv och utåt är jag ju alltid väldigt positiv och glad som person...men när man har total sömnbrist, känner sig helt överkörd och deppad så blir de inte lika lätt. De är inte de att man ska tycka synd om sig själv och vara negativ för de brukar ju göra allt mycke värre...men ibland funderar man verkligen på vad man själv gör för fel? för ingen annan upplever saker som jag? eller har dom de inte på samma sätt? kanske är de så att vi fick barn väldigt tätt och de har varit jobbigt i sig, haft oturen att drabbas av allt och Ebba har ju haft mycket problem med andning/hals( som nu tack och lov är fixat)Theos njurar, som kanske gjort allt lite jobbigare. Sen har ju inte vi samma möjligheter i stan med avlastning...inte för att jag skaffade barn för att nån annan skulle ta hand om dom..men ibland skulle man behöva mera hjälp. Sen är säkert jag jätte dålig på att be om den där hjälpen också!! men jag kan nog räkna på en hand hur många gånger vi haft barnvakt under 3 år...och ofta har man haft något planerat just då så allt blir så intensivt och man blir inte utvilad. Den största önskan jag har på min lista just nu är att allt ska vända till de positiva framöver..och min högsta önskan vore en natt på hotell med Danne och bara sitta i morgonrock, äta god mat och sova ut ordentligt de skulle vara grymt :) men i si som tid så kanske jag och Danne får utrymme till mera egentid..vi har tom. pratat om de skulle finnas möjlighet att hyra in barnvakt 1 dag i månaden för att kunna få den där viktiga egentiden för att tex. gå på bio, gå ut och äta, åka på paradis badet relax. Dannes förslag på egen tid var en heldag på Sibylla i Bjästa med mig skulle betyda guld och att han inte har högre krav än så :) men han sa de nog med en gnutta skämt :)
De är ju inte de att man inte vill vara med barnen för de är ju de mest fantastiska som finns på denna jord, men jag tror man måste vårda sitt förhållande också för att få en bra familjesituation och kunna samla den där nya positiva energin.

Nää usch vad jag känner mig negativ ni kanske inte ens orkat läsa ända hit..men på nåt sätt känns de skönt att skriva av sig hur allt känns just nu och man blir lite lättare inom sig!! Måste ju även passa på att nämna att min lillebror ringde i torsdags och vi har inte pratat så mycket den senaste tiden...men just de samtalet betydde så mycket Tack för att du tog upp luren just då...jag behövde verkligen de där givande samtalet :) TACK gulliga du!!

Nu ska jag ta nya tag denna dag och försöka planera för middagen och sen ser jag fram i mot "så mycket bättre" som går  ikväll på tvn de är så bra  :) Sen får vi rycka upp oss inför nästa vecka...ha en fin helg allesammans!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0