Oj oj finns ingen ursäkt!!



Nää nu ska jag inte ens börja med att ursäkta mig för hur dålig jag är på att blogga..har helt enkelt prioriterat  annat i vår vardag..men egentligen tycker jag att de är jätte roligt att blogga :)

Nu ska jag istället berätta lite i korthet vad som hänt den senaste månaden och de är en hel del.. vi börjar med Ebbas kalas helg och 3 års dag som blev en tok lyckad helg!!



Vi fick började helgen med besök av Tomas och Lena som kom lagomt till bullbaket var klart så vi fikade och Ebba fick en present...hästar från schleich så de var väldigt uppskattat :) Lördagen firade vi själv Ebba och hade familjemys vi hade köpt bilen och hästsläpet i schleich, traktor med släp, bilmatta så de blev ju perfekt så hästarna kunde ut och åka!!

 Söndagen började med besök från mamma,pappa och min mormor och vi fikade och lillan fick pengar och en barbie med massa tillbehör och klänningar i olika färger. Sen dök Daniels syster Annika med familj in och även Kicki, Meya, Malin, Andreas och Neo och grannens dotter Saga kom också. Av Annikas familj och mamma fick Ebba en stor bondgård i Micki med massa tillbehör och Schleich djur. Sen fick hon barbie set med tillbehör och barbie pysselbok av Meyas familj och av Neos familj schlecih djur och ett tillbehörs set till dockan med potta och flaska. Tyvärr kunde inte min storebrors familj komma och likaså min lillebror, men presenter kom skickade istället och hon fick ett roligt pysselset med pärlor att bygga i olika former och mönster från Tilli och Lola, och av min lillebror fick hon Tigers film. Anneli och Johan kom och uppvaktade under måndagen så även då blev de massa fika och bus och hon fick ponnys. Kattis har även varit här för att fira henne och hon hade med sig sockar i olika roliga mönster och hår tillbehör i Hello kitty. Tack allesammans som ville komma och uppvakta vårat söta stor hjärta och tack för alla fina presenter :)

   

  

  

   

Jag måste ju även passa på att berätta om min och Dannes gemensamma partykväll med alla våra fina vänner som blev en lyckad kväll...även stort tack till min mamma som kom hit och var barnvakt :) vi var hemma hos Johan G på inflyttningsfest sen besökte vi Olles och avslutade kvällen på Kebab city!!





  

  

Som alla kanske vet så har min mammaledighet tagit slut denna vecka efter 3års ledighet tillsammans med våra underbara små kottar. Theos har inskolas i veckan på dagis och idag lämnade jag dom för första gången på riktigt, men de blev en lagom start från kl 9.30 till 15 och de hade gått jätte bra :) Theos hinner inte med så mycket annat än att sova sig igenom sina dagis dagar..han brukar ju sova runt 3 timmar så de blir inte så mycket över till lektid :) man han är ju en liten sjusover :) Jag började jobba redan i torsdags och de har gått jätte bra enda problemet är att jag vill hinna så mycket på så kort tid som möjligt, och jag har sjukt mycket ideer i huvudet som jag vill fixa och trixa med :) känns verkligen som terapi att börja arbeta jag älskar att bygga om, träffa människor och allt de där sociala. Jag har sen i sommras känt att jag varit hemma för länge har saknat de där sociala och att kunna uppskatta att vara ledig...så att få vara ledig i helgen med familjen känns helt fantastiskt kommer verkligen ta vara på vår lediga tid framöver!! Så att börja jobba för mig känns bara positivt och jag tror de kommer göra hela familjen gott...



Så vad har hänt med? jo för er som kanske inte vet så ska jag byta jobb framöver och ska börja arbeta på Polarn och pyret så de känns jätte roligt :) nya tider nya utmaningar!!

Ihelgen ska min kära hälft på fest tillsammans med våra vänner tyvärr kan inte jag följa med eftersom vi inte har nån barnvakt..men jag får försäka roa mig med annat kanske baka bullar eller något annat skoj!! Imorgon ska iaf barnen och jag åka på Barnens Hus och köpa lite pyssel klipp och klistra...sen ska vi träffa familjen Nyberg/skur så Ebba och Wilma får leka och vi vuxna får lite socialt!! Glömde fresten att berätta att jag och Ebba hade egendag i söndags och vi besökte bion för första gången och såg Nalle Puh och käkade massa popcorn :) jag var lite osäker innan hur hon skulle ha ro att sitta still en timme..men de gick hur bra som helst hon tyckte de var jätte roligt och jag tyckte de var super mysigt att bara få Ebba tid :) sen tog vi en stadsrunda och skulle gå och fika men då träffade vi Wilmas familj så vi tog en tur till lekdelen på gallerian så flickorna fick busa lite!! Blev iaf en trevlig dag tillsammans!!

Lite nya POP Outfit till barnen






Lite bilder från månaden som varit på små trollen
Bus på gården..




Syskon kärlek :)



Dagisfoton
   

Theos har kommit på vad fredagsmys innebär :)


Hoppas ni får en fin helg!!


Kommentarer
Lotta

Åh! Vi skulle jättegärna vilja ha en bild på syskonen Johansson :)

2011-11-05 @ 11:05:06
Hanna

Självklart kan ni få de :) hoppas ni får en fin helg!!Kramar!!

2011-11-05 @ 11:39:41
Martina

Vad roligt att se bilder på småttingarna :) Och en sak till måste jag säga, Super roligt och jobba med dig i veckan!! :)

2011-11-07 @ 08:30:06
URL: http://martuna.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0