Ledig

Å idag har jag varit ledig med barnen och de har varit en toppen dag :) Vi har lekt på nya lekrummet som blev kanon, fikat på bondgården och varit och hälsat på Mallan och Neo. De känns så skönt att magsjukan äntligen flyttat ut ur huset!! Till middag lagade jag potatis/broccoli gratäng blev super god :) och jag fick gott betyg av Theos efter 3 portioner...



Vad har hänt i övrigt i veckan?? jo jag jobbade 14-18 i måndags och tisdags. Min chef var snäll och gjorde den överenskommelsen då barnen var sjuka så både jag och Danne kunde jobba. Sen har ju jag möblerat om hemmet och kastat om rummen här hemma. Vårat sovrum blev lekrum, Theos rum blev vårat sovrum och Ebbas rum blev deras gemensamma sovrum. Vi hade ju tänkt ett tag på att T skulle flytta ur vårat sovrum, och sen har jag hört så mycket positivt om andra som har barn tätt som har dom i samma sovrum. E och T är ju också väldigt trygga tillsammans och E vill ju ofta sova tillsammans med T, och när hon sover på sitt rum vaknar hon ofta mitt i natten och vill komma in till oss...så varför inte testa detta och låta dom sova tillsammans?? de har nu gått 2 nätter med gott resultat :) jag vaknade på tisdag morgon i chock..va är klockan 9.00? vart är barnen?? då kommer en glad och utvilad tös in till vårat sovrum..så bägge barnen hade sovit från 20 till 9.00 helt otroligt :) vilken känsla de är att vara så utvilad!! igår sov T lite sämre och vaknade runt 1 och ville inte somna om så jag tog honom till vårat sovrum. Dock sov han ändå inge vidare utan lite till och från..men han är ju lite från och till varje natt!! E däremot har sovit hur bra som helst och somnade 20 igår och vaknade 8.30 i morse så de kan man inte klaga på :) och än så länge så sover dom små sött och ikväll somnade dom på 1 minut efter att jag lagt dom i samma rum..så än så länge verkar de här vara kanon för oss :) jag ska lägga ut lite bilder framöver på min omöblering här hemma ska bara fixa de sista innan!!

Imorgon ska jag och barnen träffa Anneli och Wilma leka, äta lunch tillsammans och sen blir de nog lite bullfika också!! På fredag blir de tacosmys med idol, men tyvärr jobbar Danne em men jag och barnen får väl ha fredags mys ändå. I helgen jobbar jag och Danne och barnen ska träffa Johan och Wilma på lördag.

Tänkte att jag även måste ta upp lite om mina tidigare inlägg...vissa tycker säkert att jag varit lite för personlig och lämnat ut mig för mycket..jo visst kan jag ha lite ångest över de nu. Men samtidigt så är jag väldigt öppen av mig och har lätt för att prata om känslor..de är ett sätt för mig att ta mig igenom saker..och jag vet inte om de är fel eller rätt??alla människor funkar ju på olika sätt..och jag kanske är för ärlig i vissa situationer och ibland kanske de låter värre än de verkligen är just i stunden, och så blir de lätt då allt rinner över för mig!! men sen går de lätt åt andra hållet också att allt helt plöstligt känns så glatt och positivt :) de är bara som jag är!! Sen skäms jag inte för att säga att jag tycker saker är jobbiga eller att jag inte mår bra i stunden...likaså som att jag berättar då livet är toppen..och så är jag och man får på nåt sätt ta mig som jag är :) och ni som känner mig väl vet ju hur jag är som person!! men ni ska veta att jag önskar mig inget annat än just de livet jag lever idag för de är de bästa..och min familj är så fantastiska och mina älskade små kottar är de finaste som finns på jorden!! jag hoppas ingen tog illa upp av mitt inlägg och kände sig berörda..för de var absolut inte riktat mot någon...de var bara lite mycket just då!! Så nu vet ni de :)

Hittade ett recept i en tidning idag som jag bara måste göra ihelgen...alla som känner mig väl vet hur mycket jag älskar choklad..så den här kakan lär ju bli helt sjukt god :) jag återkommer med mina betyg för den..Chokladcheesecake..mums!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0