Fredag


Fredagsmys hos familjen Karlsèn/Johansson

Vår dotter har visat ett stort intresse för sång just nu...och man hör nästan alltid vart hon är här hemma! Sen har vi en sångbok med cd som vi fick av Tillis familj som vi kör mycket här...Ebba dansar och sjunger och lilla T brukar springa runt runt runt :) de är en härlig syn!! Idag har vi haft fredagsmys och de blev dans och sång och Ebba fick lördagsgodis..lilleman har ju också fattat de här med fredagsmys. Vi vill ju helst inte att han ska äta godis..men de är lite svårare då man har äldre syskon. Ebba kunde vi ju hålla från godis ända tills i våras då hon var närmare 2,5 år. Så jag har funderat mycket på alternativ vad man skulle kunna ge honom..popcorn har jag testat!! dock var inte de någon favorit..så idag testade vi lite lättsaltade chips och de är ju bara potatis,olja och salt. Så de känns bättre än massa socker..sen har han lite för få tänder för att lyckas tugga sönder en seg råtta :) iaf så blev chipsskålen en favvo och han höll ett fast tag om skålen och vägrade dela med sig till oss andra!!


Kan man bli annat än glad av detta?

Jag har nu varit ledig 3 dagar med barnen och vi har haft de jätte bra..mycket sömn, friska barn och våra rutiner har börjat komma i balans igen efter dagiinskolning och omställningen med att jag börjat jobba, och har varit borta mera från lille T. Känns som man tar vara på ledigheten på ett annat sätt nu när man verkligen är ledig. Igår var Anneli och Wilma här flera timmar och de var verkligen super trevligt..barnen lekte och jag och Anneli fick massa vuxentid för att bara surra så de var väldigt uppskattat. Idag har bara jag och barnen haft en egen dag och imorgon ska jag jobba, men då ska Danne och barnen umgås med Johan och Wilma och jag har redan fixat lunch och fika åt dom tills imorgon..så dom får säkert trevligt!! Söndag står de jobb på schemat för mig igen och sen ska jag träna..men sen är jag ledig måndag och tisdag!!





Bilder från besöket av Anneli och Wilma.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0