Förkyld

Jaha då var de min tur att känna mig lite hängig...vaknade imorse med att jag blivit förkyld..har känt feberkänsla inatt men har ingen feber nu på morgonen som tur är!!Jag skulle egentligen jobba extra idag för en som är sjuk på jobbet och jag jobbade även för henne igår. Men imorse ringde jag chefen och meddelade att jag gärna skulle vilja vara ledig idag eftersom jag inte känner mig riktigt kry, och om någon extrajobbare kunde jobba istället??som tur var gick de att lösa. Samtidigt får man ångest över att man är hemma eftersom jag har många roliga projekt på jobbet nu som jag gärna vill bli klar med..men som tur är har jag 3 dagar till på mig denna vecka så då ska nog jag och Martina kunna styra upp de!! Så idag blir jag hemma med barnen och bara tar de lugnt..så jag kan jobba mina dagar onsdag till fredag. Jag tänkte att vi skulle baka pepparkaks muffins med glasyr..sen ska jag och Ebba måla med oljefärger och göra lite tavlor till hennes och lillebrors rum :) så detta blir säkert en riktig mysdag med dom bästa!!



Så vad har hänt sedan i fredags?? jo jag har jobbat hela helgen. Sen har Johan och Wilma varit här på besök lördag och söndag....Ebba och Wilma funkar så himla bra tillsammans så de är jätte roligt :) I övrigt har vi inte hunnit så mycket i helgen ätit godis, tittat på film och Danne har tränat och jag bakade 4 plåtar bullar på lördagkväll!! Igår var första gången på nästan 3 veckor som barnen var på dagis igen efter all sjukdom..och jag tänkte jag kanske måste stanna en stund med Theos eftersom han bara hann vara där i 2 dagar efter inskolningen. Men oj vad fel jag hade..medans jag lämnade Ebba hade redan lilla T försvunnit bakom min rygg..och jag såg han en bit bort på gården med en klubba i handen och boll :) så han fann sig tillrätta på en gång så de kändes så bra!! Ebba däremot hon vågade knappt heja på fröken..men hon är ju så där tokblyg ibland!! De hade i alla fall gått jätte bra på dagis igår och de känns som barnen trivs där och tycker de är roligt med alla barn :)

I övrigt händer de inte så mycket här hemma de mesta på schemat är jobb!! och jag har insett att de här med träning är svårt att få in i planeringen då man jobbar och har barn. Eftersom jag ofta inte kommer från jobbet förrän 18.15-18.30 och sen ska åka och träna efter de och inte är hemma förrän 20.30 och de blir en väldigt lång dag och sen vill man ju hinna träffa dom små också den lilla tid man har på kvällen. Så jag har sagt att jag får träna på mina lediga dagar istället..Danne har ju andra möjligheter än mig.

Ihelgen är jag ledig men Danne jobbar så då får väl jag och barnen försöka planera in något roligt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0