Ny vecka



Igår var de första advent och jag hann tyvärr inte blogga. Jag och barnen hade en rätt bra dag med skylt söndag på stan och Ebba fick träffa tomten. Sen besökte vi UH för fika tillsammans med Kicki och hennes sockersöta dotter Meya. Så vi var inte hemma förrän runt 18.30 då Danne kom från jobbet. Då hade vi lite adventmys tillsammans hela familjen med tända ljus, pepparkakor och lussebullar. Sen hade jag och Danne hoppats på lite lugn och ro tillsammans för att se en film och bara få lite egentid efter att vi bägge jobbet så mycket...men som vanligt blir de aldrig som man tänkt sig!! E har lite svårt att komma till ro på kvällen när de hänt en massa skoj på dagen så hon kunde absolut inte sova, och då spelar hon ju upp lillebror också.


Så ja ni kan ju bara tänka er hur kvällen blev....de slutade iaf med att E somnade, men lilla T var helt galen och bara skrek å skrek å tillslut spyr han som vanligt då han blir så upprörd!! Ja så de slutade med att lilla T somnade i min famn i vår säng..så nån myskväll för oss vuxna blev de absolut inte men de blev tidig kväll iaf för hela familjen. Konstigt nog kände jag mig ändå inte utvilad i morse.. Utan de kändes mer som om jag fått en tegelsten i huvudet, men de beror nog på att min förkyldning blivit värre och jag har så ont i lederna och kroppen. Jag kom och tänka på de idag att man kanske blivit ännu mera vuxen då man inte ens tänker tanken att stanna hemma från jobbet utan tar två alvedon till frukost ist för att sjukanmäla sig..så idag levde jag på alvedon så jag klarade ändå dagen rätt okej :)





Jag och barnen besökte MAX i lördags efter att vi varit på kattens dag på djurmagasinet och varit på Barnens Hus. De var första gången för lilla T. Först var jag lite tveksam på om jag skulle våga gå in själv med 2 barn i middags rusningen...om lille man skulle springa gatlopp där inne och jag skulle försöka stå i en kö samtidigt. Men de gick kanon dom skötte sig fin fint :) enda gången de blev lite krux var då alla andra gick iväg med maten och lilla T:s tålamod tog slut på en sekund....han ville absolut inte vänta på sin mat :) ser han mat så ska den serveras blixtsnabbt!! Efter maten åkte vi till kvantum för storhandling och de gick också kanon även fast barnen var lite trötta..men dom brukar gilla att gå och handla så de gick jätte bra. Men sen kan jag passa på att berätta vad de värsta var med hela handlingen...allt gick ju som på räls där inne och sen packade jag bilen och lastade barnen och vi åkte hem över. Sen just innan vi körde in i Bonäset så slog tanken mig..hm undra hur mycket jag handlade för idag??hm...ingen summa kom i tanken?? ååÅÅÅ..jag har inte betalat..fick typ panik och vände bilen och körde i racerfart tillbaka...å sprang in till kassan och förklarade läget!! kassören skrattade åt mig och jag fick betala för mig..men så pinsamt snacka om att man är förvirrad ibland :)





Denna vecka jobbar till onsdag, Ledig torsdag och jobbar fredag. Till helgen ska troligen Dannes mamma och Bill komma ner. Så ihelgen ska jag och Danne passa på att besöka en Bio tillsammans...så de ser jag verkligen fram imot :) sen vet jag inte vad vi ska hitta på? kanske nån stadstur och sen blir de väl nån gomiddag här hemma..har dock inte kommit på vad? så lämna gärna förslag om ni sitter på nå go recept för att bjuda på ?? :)

Gjorde en jätte god kyckling gryta igår som jag hittade på ett eget recept till..blev riktigt lyckat :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0