2 varvet..



Jaha vet inte riktigt om jag ska vara på dåligt humör eller bara skratta åt allting..för är de inte lite sjukt att man har magsjuka som bara går runt runt?? idag är de 10:e dagen från starten och jag trodde verkligen att allt var bra imorse till 15minuter innan vi skulle gå på dagis..för då startade Theos andra varv med magsjuka!! men de är bara att gilla läget så här kommer de vara nu då barnen nyss börjat förskola och vi har två stycken i rätt lika ålder, men sen är de väl oturen som gör att just vi måste köra 2 varv på bägge barnen.

Jag ser ändå nåt komiskt i allt idag och bara känner "okej nu är de så här gilla läget bara" :) sen är jag glad över att Danne har de jobb han har eftersom han har många lediga veckor. Så har vi tur kanske man inte åker på så mycket vabb i vinter..förra veckan var ju Danne ledig så då var han hemma men barnen och jag kunde jobba. Nu de kommande veckorna jobbar han dock nästan 14dagar..så då får vi turas om. Som tur är kunde min chef vara snäll idag och vi löste de så att jag kommer in kl 14 för då kan Danne sova till 13.30 eftersom han har varit ute och jobbat natt extra igår och sen ska han jobba 3 nätter till..men vi får väl se hur vi löser morgondagen vem som får vara hemma då.

Jag ska iaf försöka ta vara på dom här timmarna nu på morgonen med mina godingar..och vi ska pyssla lite och eventuellt besöka lekparken här på gatan om inte T skulle börja spy helt plötsligt för just nu kör han bara magsjuka diarre så då funkar de ju ändå att gå ut och få lite luft..och risken att möta på någon i lekparken nu på morgonen är ju minimal.

Nää idag tar jag allt med en klackspark och försöker se lite positivt istället :) för vad gör saken bättre med att gräva ner sig?? Fresten har jag glömt att nämna att jag har stora projekt här hemma ska börja stor omöblera rummen här hemma..och byta lite plats på allas rum..tanken i slutet är att E och T ska ha ett stort gemensamt lekrum och sen ska dom få ha samma sovrum..dom sover som bäst tillsammans och då känns de som en bra lösning att dom ska få göra de framöver. Jag tycker dom blir mycket tryggare och sen är dom ju rätt tajta och gillar varandras sällskap :) Återkommer med bilder då mitt projekt är igång..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0