Söndags mys



Vi har haft en kanon härlig helg som började med att vi inte hade något alls planerat...men igår fick vi spontan besök av min mamma och pappa som var i staan på några ärenden. Dom stannande även på middag :) mycket trevligt och uppskattat!! Igår kväll såg vi film och käkade ben&jerrys glass.

   

   

Idag har vi haft en riktig mys söndag...Danne skottade upp på baksidan så vi kunde sitta där ute. Vi plockade även fram grillen och grillade korv med bröd och sen blev de kärleksmums till fikat. Härligt när man kan ha sitt eget fjällen på baksidan..bara känna lugnet och bara vara :) de lär de bli mera av framöver så fort solen tittar fram. Bara snön försvinner så har vi ju även lite projekt på vår baksida under våren...bygga ny trapp till tomten där nere, hugga ner några träd, bygga staket runt tomten där nere och gräva upp backan och plantera. Så den som känner att dom skulle vilja hjälpa till är varmt välkommna :)



Vi har även varit ute på en lång prommis med vagnarna..bägge barnen tog då en tupplur och de är väldigt ovanligt för att vara Ebba Johansson. Men hon är väl lite extra trött nu när hon är förkyld..hon blev ju sjuk sista dagen i fjällen men hade bara feber de 2 första dagarna sen har hon bara haft krupp på nätterna. Jag som nyss sagt till alla att hon har nog växt ifrån kruppen..men de fick jag dock igen..för hon har haft värre än någonsin på länge. Som tur är blir jag inte själv lika stressad nuförtiden eftersom man vet hur de funkar :) hoppas de kommer bli bättre efter operationen som vi ska göra den 4/4. De känner jag mig jätte orolig och nervös inför men de är tur mamma ska följa med som stöd.



Imorgon börjar Danne jobba igen men de blir troligen bara mån,tis och fredag eftersom vi ska till S-svalls sjukhus med Theo på torsdag för koll av njurarna.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0