Nytt favvo recept

Här kommer ett nytt recept som är vårat favvo just nu, och Ebba äter som en häst varje gång och de är ju inte direkt vanligt :)

Fläskfilepasta

1 fläskfile
1-2 burkar champinjoner
2 burkar cantaduo ost vitlök och örter
2 pkt grädde
2 köttbuljong jag kör me Knorr ekologiska men de spelar säkert ingen roll

Skär köttet i bitar och stek. Krydda ena sida med ingefära och andra med vitpeppar. Sen kryddar jag med svartpeppar och salt bägge sidor. Sen stek champinjonerna och lägg allt i en panna. Koka ihop grädde och cantaduo osten och lägg i köttbuljonen. Puttra ett tag sen klart att servera vi brukar ta bandspagetti och kokt broccoli. Går hur snabbt som helst och vi älskar de :) testa!!



Ska försöka lägga in ett inlägg från 30 års kalaset och lite mera från sommaren. För nån helg sen hade vi ju även besök av Sandras familj från Gävle och de var jätte trevligt :) Anledningen att jag är lite sen me uppdateringen är att jag inte har något program på den här datorn för att redigera bort röda ögon på bilderna. Tips hur man fixar de tack??





Daniel jobbar denna vecka och jag och barnen har tok tråkigt här hemma utan bil...vi får se om Danne kanske kör ner oss till Norrfälla i slutet på veckan. Från måndag går han på 14dagar ledigt igen och då väntar en resa till sthlm den 14aug ska bli grymt roligt :) men hundvakt saknas fortfarande...någon??? :)

Nu ska jag och Ebbis njuta av lugnet när Theo sover!!


Kommentarer
lotta & tilli

Haha va rolig bild! Ebba vet hur man ska posera hon :)

2011-08-03 @ 21:45:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0