Stadsfest-semester

Som vanligt har jag varit dålig med uppdateringar här på bloggen :) men nu har Danne semester i 6 veckor så då kan jag inte skylla på att tiden inte räcker till!! Så vad har hänt sen sist..hm?? orkar inte ens skriva om allt utan går tillbaka nån vecka istället och börjar med K-fors stadsfest!! jag har inte varit där sen 2006 eller 2007, men i år tänkte jag måste slå på stort och besöka den. Jag kan inte annat säga än att de blev succè :) ville inte ens att kvällen skulle ta slut så lyckat blev de!! Träffade alla mina fina och gamla vänner som jag växt upp med Marre, Lars, Jens och Emma. Var helt underbart att få träffa dom och prata om gamla minnen och vad alla gör nuförtiden. Marre har familj och dom ska flytta till K-fors, Jens ska få sitt första barn i aug med sin tjej Natalie och dom bor i H-sand. Lars har köpt hus med sin sambo Sara, och Emma tror jag skulle köpa hus tillsammans med sin andra hälft Björn och dom har skaffat hund. Enda felet med kvällen var att jag fastnade inne på Gladan och glömde besöka alla tälten..men tiden går fort då man har roligt. Var i alla fall himla roligt att få komma ut och få träffa alla igen...känns som jag har ett leende på läpparna bara jag tänker på de :) sen är de bra att ibland få komma ut och bara få vara Hanna för en stund de gör att man laddar batterierna och få massa ny energi!!

Tyvärr glömde jag kameran hemma så jag tog några med mobilen men de var bara Marre och Emma som kom med :)

I övrigt i veckan så besökte vi Ikea i måndags och inhandlade lite grejer till lekstugan. De är ju så billigt att åka dit och köpa de man behöver runt 450kr fick vi bord plus två stolar, köksgrejer kastruller,tallrikar,glas,teset mm, 2 hyllor, 2blommor så de blev ett fynd. Nu har jag pimpat upp stugan och de blev jätte fint :)

Idag är Danne nere i Sthlm på konsert och kommer åter imorgon..längtar redan :) som tur är har jag haft besök av mamma och lillebror som gjorde mig och barnen lite sällskap. Vi fikade,käkade räkmackor och Vigge härjade me barnen.

Vi hade ett liten önskemål i sommar om att få åka på gatufesten den 9juli och bo på hotell en natt utan barn. Att bara få vara vi för första gången på mycket länge..dricka lite vin, gå ut och äta och bara ha de bra :) och idag fick vi besked att mina föräldrar kan ha barnen den natten och jag känner mig så lycklig så jag dör :) de betyder så otroligt mycke för oss :) tack :) Hotellet är bokat och klart och vi kommer även få sällskap av Johan och Mikaela som även bokat på samma hotell :) kommer bli så trevligt!!

Glömde nämna att Ebba har fått en kompis på gatan som heter Saga, och förra veckan sågs dom nästan varje dag..dom går i mellan och har ätit middag hos varandra :) helt plötslig blev min lilla tjej så stor, men de är roligt att dom börjat leka och lära känna varandra när vi bor så nära :)

Nää bäst att sova om man ska orka med trollen imorgon bitti!! Återkommer under midsommarhelgen...

30 års kalas och lite till!!

oj vad dålig jag varit på att blogga...men nu ska de bli andra bullar:)
Har ju hänt en hel del sen sist..men jag börjar med de viktigste Daniels 30 års kalas. De blev en överaskningfest i fredags tillsammans med hans familj, i sommar nån helg får min familj fira honom. Vi gjorde allt lite enkelt eftersom vi hade haft magsjuka hela veckan så vi beställde pizza sen hade jag köpt hem glass med jordgubbar. De blev en trevlig kväll och kusin vitaminerna hade jätte roligt..Ebba var helt till sig :) Daniel fick en jätte fin present från alla och de var en presentkort till en trädgårdgrupp :) helt suveränt!!

Lördagen var vi hela familjen på stan tillsammans med Daniels syster Madde och hennes kille Fredrik sen skulle vi egentligen äta hos Annicas familj, men jag och barnen följde inte med för Ebba var helt knäckt och somnade på soffan efter stadsturen och de brukar ju aldrig hända..så de såg vi som ett tecken på att hon behövde vila och ta de lungt. På kvällen avslutade jag kvällen med att åka till Anneli och dricka vin med några andra tjejer och sen gick vi ut...kände dock att de kanske blev nåt glas för mycke på för kort tid men så blir de lätt då man stressar och jag kom inte hem ifrån förrän 21.30.

Söndagen tog vi de mest lungt och jag kände mig rätt seg och vi körde en riktigt frossar dag :) frukost me oboy och majonäs mackor :) morsdagstårta,bea me klyftpotatis, godis och ostkrokar!! Så de blev på tok för mycke gosaker..för måndagen började man med att känna sig extremt svullen och trött. Vi har ju under ca 2 veckor kört LCHF diet och de funkar verkligen kanon..både jag och Danne har känt oss så pigga och fräscha och tappat några kilon utan att ens svälta. Så nu har vi kört i gång igen..ska tipsa om ett kanon gott recept längre ner!!

Danne jobbar hela den här veckan och jag och barnen har inte så mycket planer. Idag kom Anneli och Wilma på spontan besök :) mycke roligt och uppskattat!!

Bilder från fredagen...

Kusin vitamin foton:

Här kommer lite bilder från vårat bygge av staket på baksidan :) Lekstugan på andra sidan staketet har vi köpt av grannen ska bara få en traktor som lyfter över den till vår gård :)

Nya utegruppen...

Bilder från utgången i helgen me Anneli..de enda som saknades var Mallan som aldrig dök upp på Olles ;)

slut på kvällen :)

Goaste fisk receptet...till och med Ebbis smaskade i sig allt å de är verkligen gott betyg:)

4 laxfile jag tog regnbågslax för jag gillar de bättre
5dl cream fraich
3dl grädde
2 grönsaksbuljong
1 paket västerboten ost
Citronpeppar och salt

Smörj en ungsform, lägg i laxfilerna. Kryda med citronpeeppar och salt. Koka upp cream fraichen och grädden med 2 grönsaksbuljonger. Häll osten över laxen sedan häller du över röran. In i ungen ca 25-30 min 200grader. Servera med grönsaker om du vill äta som LCHF . vi åt broccoli. Annars är de säkert mumma till potatis också!!
Testa :)

Tack å hej...dax att sussa!!